Nak beli tepung kek!

Monday 19 November 2012

Inspirasi Nigella.(K0n0n)

Bismillahhirrahmanirrahim.*hmm aku taip ayat tu panjang-panjang jangan lupa baca*.. Salam semua,hai .. (mesti ada kakak and abang aku baca ni) hai sekali lagi...hai juga untuk pembaca setia blog aku ni(berangan ada kejap,lantakla kan)..dah 3 bulan aku tak hupdate kot..mungkin kerana aku takda idea,takda masa,takda mood,(masih dalam mood perasan orang nak baca,padahal aku tengok paling popular Haza Bistro,Entry lain pun hebat jugak la U all) ha..aku tak cakap best ke apa..hebat terus.takpelah.meh la aku nak citer mende-mende yang ada di fikiranku ini,bosan nak buat pendahuluan mesti mengarut dahulu..huhuh..

Semenjak dua menjak ni,aku tetiber la pulak bergiat aktif buat kek,sejak aku tak kerja..aku pun tak tahu camana tiba-tiba aku yang memang tak masak apa-apa kat rumah,paling koman makin nasi ngan telur je,(i tak kisah)..yang tak pernah buat kek sendiri.(tolong mak aku kacau adunan,terap-terap biskut ada la kan)..tiba-tiba Menjadi pembuat kek Red Velvet dan biskut Cheese Tart dan Cream Puff dan Makaroni Bakar, dan Pavlova,dan kuih-kih lain eg karipap,murtabak(yang ni bantuan mak aku)..(habis promo dah tu).. ni gambar-gambarnya..
  Red Velvet Cake (with deco)  1 kg  ++ rm65 500gm+++ rm35(with decorate  +++rm5)
 Red Velvet Cake (without decorate)
  Red Velvet Cake  1 kg  ++ rm65 500gm+++ rm35

Mini Pavlova rm2.50  minimum order 10 pcs.
 Cream Puff  RM30  50 pcs
 Cheese Tart rm 28 40pcs
 filling blueberry ,strawberry and kiwi.
 makaroni bakar rm38


 Harga dah ditulis. Penghataran percuma sekitar klang dan banting,ambik sendiri lagi bagus..yang area lain tu ada plusnya la.
 (Psssttt..sape-sape lah yang berminat boleh la email aku ye di senimalam@gmail.com or PM kat my Fb la ..heheh)


Sambung citer balik..Sebenarnya Aku pun tak minat berbisnez ni,tapi disebabkan kuasa Dia,semua jadi je. (yokk beneran nih)My Partner Kapten Adawiah memang kreatif.kami buat sama-sama semuanya. dengan bantuan mak pak kami. Thanks Allah.

kemudian tetiba aku teringat satu waktu ketika dahulu ,aku suka tengok rancangan masak-masak kat Astro masa tingkatan 4 5 ,aku tengok Astro ngn My arwah Abah (allahummaghfirlahu warhamhu wa'afihi wa'fu'anhu,Al-fatihah).
 Kami akan tengok sama bola-bola di Saluran sukan EPL sudah tentu.


Kemudian citer korea kat astro,abahku layan kan jugak..hehehh tapi masak-masak aku tengok sorang la kot. Macam kat bawah ni.
 Nigella lawson,umur dah 52 tapi still hot lagi..keh3.
 Yang ni muda lagi kot.

Aku suka sangat tengok cara nigella masak,simple,tapi cam delicious sangat,and sweet dan kemas, dia kan buat kat rumah camtu,so aku angan-angan nak ada dapur camtu la kononnya. dari dulu,pastu masak-masak camtu  bagi orang makan.Tapi aku ni masak tu kena ajaran dari mak aku lagi,nak jadi cam Nigella cmana. Kui3.

 Adam tak silap aku nama dia.
Kalau makan memang tak ingat dunia,makannya pulak sedap-sedap je,mana la aku tak terliur,makan dalam size yang banyak,makan sorang-sorang,padan la besar. korang tengok la kat Astro tu.(erkkk yang ni rancangan makan-makan) :) .

Sugar by Anna Olson(pic macam hokkaido chiffon je,ki3)

Ni show buat-buat kek kuih biskut je,aku memang like seribu kali,sweet sangat sugar ni.macam aku dapat rasa terus bila aku tengok dengan penuh penghayatan.

Mungkin kerana ada sedikit minat,benda akan terjadi,Alhamdulillah.tapi sebenarnya aku minat mengajjar kat sekolah(dah penah jadi cikgu) aku minat berkebun..(macam mana ni tetiber jadi farmer pulak kang.macam dalam game) heheheh...Tapi sekarang ni tumpu yang mana boleh dulu..mmmmbollehhhh..

Apapun yang penting sekali,kita kena ada niat yang baik yang mendatangkan pahala dalam apa pekerjaan sekalipun.. insyaaallah..

No comments:

Post a Comment